11 Ağustos 2020 Salı

Bölüm 1-Ders 6

 

Menu - Image – Greyscale
Bu dersimizde dilerseniz benim resmimi kullanirsiniz,
Dilerseniz kendinizin seçtigi bir resim ile çalisabilirsiniz.
Seçim alani size kalmis ben bardagi seçtim siz resminize göre baska bir alan seçebilirsiniz.
________ Başlıyoruz ________
1.File – Open – yeni bir resim açiyoruz,
2.Resmin üzerinde sag tus Copy
3. Tekrar sag tus Paste - Paste As New IMAGE  diyoruz.
4. Yeni yaptigimiz kopyamiz ile devam ediyoruz,
5. Image  – Greyscale
6.Resmimiz siyah beyaz oldu, üzerinde sag tus Copy diyoruz.
7. Original resmimizin üzerinde Past As New Layer diyoruz,
8.Araçlarin içinden Freehand Selection seçiyoruz,
Ayarlar:
9.Çalismamizin üzerine gelince gördügünüz gibi farenin ucu degisiyor,
Bardagin bir kenarindan tek tus tikliyoruz baslama noktamiz oluyor ve farenin ucunu oynatirsaniz ince bir cizgi goreceksiniz hangi yöne yönlendirmek istiyorsaniz götürüp tekrar çalismanin üzerinde tiklayacaksiniz. Bu sekil bardagin etrafini yeniden cizermis gibi adim adim,
etrafini seçiyoruz.
Baslangiç noktasi ile bitirme noktasi ayni yerde olmasi lazim yoksa freehand selectiondan çikamazsiniz.
Görüntümüz bu sekil:
NOT. Fareniz ile sol tus yaptinizmi her an seçimden çikabilirsiniz fakat yapmis oldugunuz seçim kaybolur.
Diyelim seçerken biraz kaydirdiniz bir adim geriye gitmek istiyorsaniz klavyenizden "DELETE" tusuna tiklayin
10. Ve silgimizi active ediyoruz
11.Ayarlar:
12.Çalismamizin üzerinde seçim alanin içerisinde sol tus tikliyor
ve birakmiyor, silgi ile siler gibi hareket ediyoruz.
bu sekil sadece seçim  yaptigimiz yeri sileriz.
13.Layer paneline bakarsaniz göz boyama yapiyoruz, gri resmin bir kismin silip altan renkli kismi görünüyor.
14.Selections-  Select None
15.Image - Add Borders - 1 pixel bir kenar ekliyoruz.
16. Diledigimiz bir yazi yaziyoruz.
17. Imzamizi atiyoruz.
18. Orjinal resim ile buraya ekliyoruz,
Benim çalismam
 
 
Lesson 6 by Jojo

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder